تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : :
حوزه : 1.مطالب ویژه, تیتر اول, مذهبی
شماره : 21105
تاریخ : ۲۲ مهر, ۱۳۹۹ :: ۱۹:۵۶
آیت الله فلاحتی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن: مهم ترین فلسفه احکام دین این است که خدا می خواهد انسان را امتحان کند/ کسب روزی با فریب کاری حرام است/ خداوند به پیامبران دلیل روشن، کتاب و میزان داد تا مردم با عدل در کنار همدیگر زندگی کنند نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: عدالت واقعی در صورتی در جامعه نهادینه می شود که مردم تحت آموزش انبیای الهی تربیت شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امشب در جلسه تفسیر آیه 25 سوره حدید اظهار کرد: خداوند می فرماید پیامبران را با دلیل روشن، کتاب و میزان فرستادیم. وی، میزان را در لغت به معنای ترازو عنوان کرد و افزود: دانشمندان اسلامی به ویژه کسانی که قرآن را تفسیر کردند، دو احتمال برای کلمه میزان قائل شدند که یک معنا به معنای ترازو است. امام جمعه رشت با اشاره به نقش بسیار مهم ترازو در زندگی انسان ها، بیان کرد: زندگی انسان ها به وسیله مبادلات و روابط اقتصادی می چرخد و این نیاز به قانون دارد. آیت الله فلاحتی، ترازو را سنجه حق و باطل دانست و تصریح کرد: کسب روزی حلال برای بشر بسیار مهم است بنابراین خدا به پیامبران ترازو داد تا مردم یاد بگیرند در مبادلات حلال را رعایت کنند. وی با بیان اینکه کسب روزی با فریب کاری حرام است، خاطرنشان کرد: میزان یا ترازو نقش اساسی در زندگی مادی انسان دارد. نماینده ولی فقیه در گیلان، معنای دیگر میزان را دستورها و احکام الهی عنوان کرد و گفت: کسب روزی حلال، اقامه نماز و روزه از بایدهایی است که انسان باید انجام دهد و از احکام دین محسوب می شود. آیت الله فلاحتی به وجود حکمت در فلسفه احکام الهی اشاره کرد و یادآور شد: مهم ترین فلسفه احکام دین این است که خدا می خواهد انسان را امتحان کند بنابراین معنای دیگر میزان، احکام الهی است. وی با اشاره به اینکه انسان ها 4 گروه هستند، اظهار کرد: یک گروه از انسان ها کسانی هستند که از ابتدا تا آخر عمر به بایدها و نبایدهای احکام الهی عمل می کنند و گروه دوم عده ای هستند که در ابتدا به علل و عواملی احکام دین را نمی پذیرند اما بعد پشیمان می شوند و این دو گروه از رستگاران هستند. امام جمعه رشت، گروه سوم را عده ای ذکر کرد که از ابتدا احکام الهی را نمی پذیرند و تا آخر عمر بی ایمان می مانند و افزود: گروه چهارم در ابتدا به احکام الهی عمل می کنند اما به دلیل اینکه ایمان قوی ندارند بعد نمی پذیرند. آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند به پیامبران دلیل روشن، کتاب و میزان داد تا مردم با قسط و عدل در کنار همدیگر زندگی کنند، بیان کرد: اگر روابط حکومت با مردم، مردم با حکومت و مردم با مردم همراه با عدل و قسط باشد بسیار مهم بوده و در اسلام به مدینه فاضله تعبیر شده است. وی تصریح کرد: عدالت واقعی در صورتی در جامعه نهادینه می شود که مردم تحت آموزش انبیای الهی تربیت شوند. انتهای پیام/

© 2020 تمام حقوق این سایت برای محفوظ می باشد.